Έχει κι ένα επίτευγμα η σημερινή δημοσιογραφία.Δίνοντας λόγο σε αμόρφωτους παρουσιάζει την κοινωνική αμάθεια.
Όσκαρ Ουάιλντ

Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2013

Δημοκρατικές πτυχές της καθημερινότητας...


             Αθώος ή ένοχος; Τί είναι ο Γ. Κατίδης; Είναι το θύμα ή ο θύτης σε όλη αυτή την ιστορία που υπερπροβλήθηκε από τα Μέσα. Το δεδομένο είναι πως η υπόθεση αυτή διέσυρε το όνομα ενός 20χρονου φέρελπι ποδοσφαιριστή, καταδικάζοντας τον σε μία άνευ προηγουμένου σουρεαλιστική μηντιακή κατακραυγή. Ειδικότερα όταν βρισκόμαστε σε μία περίοδο που η τιμωρία, η δίκη και η καταδίκη είναι διακριτές ανάγκες του λαού που εξυπηρετούν εμμέσως το "φιλοδημοκρατικό" και "νεοφιλελεύθερο" σύστημα. Προφανώς κι ο ποδοσφαιριστής Γ. Κατίδης είναι το εξιλαστήριο θύμα ενός πολιτικού επικοινωνιακού παιχνιδιού.
            Διακοπή συμβολαίου από το σύλλογο μέχρι το καλοκαίρι και δια βίου αποκλεισμός από τις εθνικές ομάδες. Επίδειξη ισχύος της νεοφιλελεύθερης ΕΠΟ μετά από "φιλική" συμβουλή κυβερνητικών τηλεφωνημάτων. Βέβαια, αν το καλοσκεφτείτε μόλις σκάσει η ιστορία και ξεχαστεί, ο ποδοσφαιριστής πιθανόν να λάβει άφεση αμαρτιών λόγω έντιμου βίου και τα λοιπά και τα λοιπά...
            Από την άλλη πλευρά, αναρωτιέσαι πως είναι δυνατόν να διασύρουν ένα παιδί 20 χρονών. Όμως, πάλι, συλλογίζεσαι πως φτάσαμε η αγραμματοσύνη κι ο αναλφαβητισμός να είναι ακλόνητα άλλοθι δεδομένης της ανεπάρκειας του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο ίδιος ο "ένοχος" ομολόγησε πως το να χαιρετήσει ναζιστικά δεν του έλεγε κάτι και δεν αποτελεί μέρος της ταυτότητάς του. Οκ. Περαιτέρω σχολιασμός είναι αδόκιμος και αχρείαστος νομίζω. Εφόσον παραδέχεσαι πως είσαι αδιάβαστος, ανενημέρωτος κι αμόρφωτος, fair enough. Από εκεί κι έπειτα ο manager σου πρέπει να σε πληροφορήσει πως επειδή πληρώνεσαι για τα πόδια σου κι επειδή είναι τόσο μόδα αυτό που κάνεις λογοδοτείς σε μία μάζα.
            Τώρα ποιός φταίει ή τίς πταίει; Θέλουμε αίμα, θέλουμε ένοχο. Εφόσον φτάσαμε στο σημείο να δίνουμε αξία σε τέτοιες "ειδήσεις", εφόσον τέτοιου είδους ειδήσεις βολεύουν το πολιτικό σύστημα. Φταίει που καταφέραμε να δώσουμε πάτημα, βήμα κι εξουσία σε ξύπνιους ευρωπαιόμυαλους πολιτικάντηδες της σειράς, φταίει που η δικαστική, η νομοθετική κι εκτελεστική εξουσία συγχέονται πλέον τόσο από το σύστημα και την πολιτεία που το αυτοεξυπηρετούν. Αλλά είπαμε η αξιοκρατία και η δημοκρατία έγιναν έννοιες απατηλές και ρομαντικές.
            Η τιμωρία του Κατίδη είναι εφεύρεση του συστήματος που βρήκε αφορμή να παίξει επικοινωνιακά με τους εσωτερικούς του αντιπάλους. Ο Τσόμσκι έλεγε σε μία ομιλία του πως πρέπει να προσανατολίσουμε τον κόσμο προς τα επιπόλαια πράγματα της ζωής, όπως η κατανάλωση. Πρέπει να δημιουργηθούν τεχνητά τείχη, να κλειστεί ο κόσμος εκεί μέσα και να απομονωθεί ο ένας από τον άλλο. Επί του παρόντος ας δούμε τις πιθανές συμβολικές αντιστοιχίες καθώς και το πως ασκείται έντεχνα η πολιτική προπαγάνδα.          

6 σχόλια:

  1. Και για τους ανιστοριτους ειναι αρχαιοελληνικος χαιρετισμος ετσι χαιρετουσαν οι ιωνες ενα απο τα 4 αρχαία ελληνικά φύλα ειναι ολυμπιακος χαιρετισμος ως το 1936 και ετσι χαιρεταν μεχρι και σημερα στην ενοργανη αγωνιστικη γυμναστικη παρτε και βιντεο
    http://www.youtube.com/watch?v=_L0-LQuwQBM
    http://www.youtube.com/watch?v=NCILorsNlSE
    http://www.youtube.com/watch?v=sJabJuscX7E
    http://www.youtube.com/watch?v=meP7Ttm8C14

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι. Αρχαιοελληνικός χαιρετισμός!? Δεν το νομίζω. Πιθανόν να έχεις καταλάβει διαφορετικά κάποιες έννοιες φίλτατε. Το να ισχυριζόμαστε πως ο χαιρετισμός έχει αρχαιοελληνικές ρίζες είναι τουλάχιστον υποκριτικό πέρα από παράλογο. Η ιστορία του κερδοσκοπικού-εγκληματικού οργανισμού και πρόσφατα κόμματος εμφατικά προδίδει κάτι άλλο. Πέραν τούτου σε παραπέμπω στο εξής κείμενό μου για περαιτέρω διαφωτισμό σου... http://stixwratoupotepote.blogspot.gr/2012/06/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αλλο η πολιτικη εγω μιλαω για ιστορια Χρηστο εγω και εσυ δεν εχουμε σχεσει με ναζιστες

    http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2012/05/blog-post_7061.html


    http://www.greekalert.com/2012/05/blog-post_3128.html

    Εχει παρα πολλα αν πας στο μουσειο της κορινθου θα δεις και αλλα πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου απευθύνεσαι ως ανώνυμος αλλά με λες με το όνομά μου.Ωραία!Θα ήθελα,πρώτιστα,να βάλεις κι εσύ το όνομά σου έτσι ώστε η κουβέντα να έχει ισχύ.Ειδάλλως κουβεντιάζω φιλολογικά με κάποιον ανώνυμο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ο ποδοσφαιριστης του παοκ ο αλβανος που ανεβασε φωτογραφια στο προφιλ του φορωντας μπλουζα του UCK εκει τσιμουδια ολοι δεν μιλησε κανεις
    πες και αυτο εσυ τα λες και τα γραφης ολα πες το να ξερει ο κοσμος τι γινετε
    κανε και γιαυτο ξεχωριστο αρθρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε Ανώνυμε έχω γράψει κάτι σχετικά με το θέμα! Θα πρέπει να αναρωτηθείς για πολλά πρώτα απ' όλα προτού καταδικάσεις έναν ασυνείδητο και μη μορφωμένο 20χρονο. Ας μην είμαστε αφοριστικοί κι ας αντιμετωπίζουμε ρεαλιστικά και με βάθος αυτά που συμβαίνουν. Όσο για το αν δε μίλησε κανείς απλά να σου πω πως σήμερα έφτασε στη FIFA το θέμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για τα σχόλια σας!