Έχει κι ένα επίτευγμα η σημερινή δημοσιογραφία.Δίνοντας λόγο σε αμόρφωτους παρουσιάζει την κοινωνική αμάθεια.
Όσκαρ Ουάιλντ

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Ο μύθος των εξετάσεων

                Ομολογώ πως δεν είχα κατά νου να γράψω για τις αυριανές πανελλήνιες, αλλά κάτι οι πιέσεις φίλων μου που δίνουν, κάτι κι η επικαιρότητα κι οι δηλώσεις Διαμαντοπούλου, πείστηκα πως κάτι πρέπει να πω.
                Ειλικρινά, έχοντας περάσει ένα χρόνο μακριά από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση κι εισερχόμενος την ίδια ώρα στην Τριτοβάθμια, έμαθα και μαθαίνω ακόμα πολλά. Το πρώτο εξάμηνο βαρέθηκα να ακούω πόσο καλοί παπαγάλοι είμαστε και πόσο αισθητή είναι η απουσία της κριτικής μας σκέψης. Πόσο κακό μας έκανε η θητεία μας στο σχολείο, πόσο κακό μας έκανε ο ένας χρόνος συνεχούς κι ακατάπαυστης προετοιμασίας για τις εξετάσεις κλπ. Με λίγα λόγια, σε κάθε τους ευκαιρία, οι καθηγητές στη σχολή μας δίνανε να καταλάβουμε πως είμαστε κριτικά κι οξυδερκέστατα μυαλά. Η αλήθεια δε, είναι πως δεν έχουν πολύ άδικο. Ίσως ο  τρόπος τους να ήταν άκομψος, όμως, λειτούργησε αφυπνιστικά.
                Η εμπειρία μου από το extreme sport που λέγεται πανελλαδικές εξετάσεις, με έκανε να σκεφτώ πολλά. Κι εδώ είναι το ζουμί της ιστορίας. Δε σκέφτηκα εκείνη τη στιγμή, διότι θα ήταν καταστροφικό για το πρόγραμμά μου. Ποιος εγώ; Είχα, ω ναι, πρόγραμμα. Αγαπητά μου ψάρια αν την περίοδο του διαβάσματος σας σας αποπροσανατολίσει, σας σαγηνεύσει, σας τραβήξει την προσοχή κάτι άσχετο με τη μελέτη, σας κεντρίσει το ενδιαφέρον κάτι άλλο, τότε αν έστω για λίγο χρονικό διάστημα αφαιρεθείτε κι αφεθείτε ελεύθεροι και γίνετε παρορμητικοί, θα χάσετε το τρένο των εξετάσεων.
                Και βγαίνει η αγαπημένη μου persona non grata Υπουργός Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων(η αλλαγή της ονομασίας θα έφερνε τις βαθιές τομές στο εκπαιδευτικό σύστημα δήθεν) Άννα Διαμαντοπούλου και δηλώνει απερίφραστα πως ο στόχος του Υπουργείου θα είναι η διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων των παιδιών κλπ. Πανάθεμά με τι χιούμορ έχουνε οι κερατάδες. Είναι οξύμωρο τι στιγμή που χρησιμοποιείς την τέχνη της παρωχημένης γνώσης και της συγκεκριμένης διδακτέας ετήσιας ύλης, να ζητάς όξυνση της κριτικής σκέψης μέσα από το μέσον. Τι στιγμή που ο μαθητής για να επιτύχει πρέπει να γίνει ρομπότ αποστήθισης περιττών γνώσεων μέσα σε μια χρονιά πολύ μακρά… Ο μαθητής από μικρός μαθαίνει να μαθαίνει. Αδιαμαρτύρητα.
                Πρώτο μάθημα αύριο η Νεοελληνική Γλώσσα. Ίσως το μοναδικό μάθημα στο οποίο ο εξεταζόμενος δοκιμάζεται για την κριτική του ικανότητα και την δική του οπτική. Το μάθημα που χρειάζεται να είσαι διαβασμένος(με άλλο τρόπο). Τώρα όσον αφορά προτεινόμενα θέματα τι να σας πω;! Άγνωσται αι βουλαί του Υπουργείου. Αν έβαζα εγώ όμως θα έβαζα ας πούμε ή την τρομοκρατία συνδυασμένη με το μεσσιανισμό(λόγω της πρόσφατης είδησης με την αμερικανική επιτυχία και την εξόντωση του Νο1 τρομοκράτη- του Μπιν Λάντεν) ή ρατσισμό(λόγω της έξαρσής του και θα ζητούσα παραδείγματα κοινωνικής παθογένειας), ή κρίση της γλώσσας(με συσχέτισή της με τα κοινωνικά προβλήματα)και τέλος το ρόλο των ΜΜΕ στη διαχείριση μιας γενικευμένης κρίσης(νομίζω καιρός είναι να βάλουν και κάτι τέτοιο)! Αυτές είναι οι ταπεινές μου απόψεις…
Σας εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία, ξεψαρωμένα και με τσαμπουκά!
Υ.Γ. Θυμηθείτε η απομυθοποίηση των εξετάσεων θα έρθει λίγο μετά την εισαγωγή σας στα πανεπιστημιακά πράγματα. Μέχρι τότε υπάρχει καιρός. Έχετέ το όμως στο μυαλό σας μπορεί να σας βοηθήσει!     
                

2 σχόλια:

  1. Katarxhn, kalh epityxia sta psarakia!! file xristo dn yparxei kalyterh perigrafi gia tis panellhnies!! Omws 8a diafwnisw se kati! Dysthxws o Ellhnas apo mikros, den ma8ainei na ma8ainei!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. wraies oi protaseis sou gia ta 8emata! makari na eixane kai autoi pou bazoun ta 8emata tosi fantasia! xaxaxa alla ama eixane fantasia 8a kleinane ta frontastiria kai ekleipane oi papagaloi-ma8ites xaxaxa

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για τα σχόλια σας!