Έχει κι ένα επίτευγμα η σημερινή δημοσιογραφία.Δίνοντας λόγο σε αμόρφωτους παρουσιάζει την κοινωνική αμάθεια.
Όσκαρ Ουάιλντ

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

Ο Γολγοθάς των Πανελληνίων εξετάσεων

  Η χρονιά των πανελλαδικών εξετάσεων , για τον εκάστοτε υποψήφιο ετησίως , είναι αρκετά μακροσκελής , επίπονη και ψυχοφθόρος, σε σημείο που να τίθεται θέμα περί πνευματικής αλλοτρίωσης και κόπωσης του υποψηφίου. Άλλωστε το υπάρχoν σύστημα εκπαίδευσης και αξιολόγησης είναι αυτό που , πρωτίστως , καταπονεί τους μαθητές.
Για να γίνουμε πιο σαφείς, η δημιουργικότητα, η κριτική ικανότητα, το εκάστοτε ταλέντο κάθε εφήβου τίθεται σε δεύτερη μοίρα ελέω εξετάσεων. Οι φορείς κοινωνικοποίησης, μάλιστα, αντί να ενθαρρύνουν τα παιδιά, τους ασκούν φοβερή πίεση και τους βαραίνουν με αιφνίδιες ευθύνες από πολύ νωρίς-στην αφετηρία της ενήλικης ζωής τους που επίκειται. Και για του λόγου το αληθές αναφερόμαστε ειδικότερα στην οικογένεια και στο σχολείο-ο στενός, δηλαδή, περίγυρος των εφήβων. Επιπλέον, ο όγκος της διδασκόμενης ύλης, η διαρκής πίεση που ασκείται για την διεκπεραίωσή της και ο υψηλός συντελεστής άγχους για επιτυχία που ήδη υπάρχει, προκαλεί στους μαθητές ποικίλα προβλήματα με κυριότερο όλων την ψυχολογική φθορά. Πολλές φορές, τα παιδιά χάνουν στοιχεία από την προσωπικότητά τους. Αντιδρούν υπερβολικά σε ανούσια πράγματα, έχουν επιθετική συμπεριφορά, διαπληκτίζονται με γονείς, φίλους και άλλα άτομα του στενού κύκλου τους, μα το κυριότερο, περνάει ένας χρόνος, ο τελευταίος σημειωτέον της σχολικής τους καριέρας, ουσιαστικά «νεκρός». Διότι, οι μαθητές βρισκόμενοι χωμένοι στα βιβλία απομακρύνονται από τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, απομονώνονται και κατ΄επέκταση αποστασιοποιούνται από τα τεκταινόμενα της ηλικίας τους. Ένας τέτοιος χρόνος αλλάζει ραγδαία, θέλοντας και μη, μια προσωπικότητα εφήβου. Εκτός από τα προαναφερθέντα, οι μαθητές, κυρίως των θεωρητικών επιστημών, μέσα σε αυτό το ευρύτερο σύστημα αποστήθισης – διδασκαλίας , οδηγούνται μοιραία στην πνευματική μονομέρεια. Σε αυτό, φυσικά, εντάσσονται μοιραία, όλοι οι μαθητές ανεξαρτήτως κατεύθυνσης -θετικής, θεωρητικής, τεχνολογικής. Η στείρα γνώση που λαμβάνουν τους στερεί το δικαίωμα αξιοποίησης της κριτικής τους σκέψης και τους προετοιμάζει για μια κοινωνία όπου θα «οφείλουν» να δέχονται τα πάντα άκριτα και άβουλα. Σε μια χρονιά που η επιτυχία θεωρείται μονόδρομος-επιτυχια είναι η είσοδος στο πανεπιστήμιο σύμφωνα με τις επιταγές της ελληνικής πραγματικότητας.
Εν κατακλείδι, ο φαύλος κύκλος των εξετάσεων θα συνεχιστεί για την διασφάλιση της υποτιθέμενης αξιοκρατίας. Στο όλο σκηνικό ήρθε κι έδεσε η απεργία των διορθωτών των γραπτών των πανελληνίων εξ αιτίας των χαμηλών μισθών που λαμβάνουν για την διόρθωση. Η αγωνία των υποψηφίων παραμένει… όπως απλήρωτοι παραμένουν και εκείνοι.

4 σχόλια:

  1. re kotopoulakiiiiiii!!eisai foveros!sinexise etsi.plu endiaferon t keimeno s!imaste edo oloi ke eimaste plu perifanoi gia sena!keep making the difference..filiaaa-andieee

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. synexise etsi talentara m!;) emeis eimaste edw dipla s g oti xreiasteis.. tn exeis mesa s pantws tn dhmosiografia kai eimaste perhfanhhhhh ree zontovoloo!! kate.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αξιοκρατική διαδικασία ή άμεση ένταξη σ'ένα τυποποιημένο σύστημα που ζητά ανθρώπους δίχως κριτική σκέψη κι ελεύθερη βούληση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. xristo bravo sou,exeis polu talendo...
    telika isws eisai apo tous ligous pou vrike ti 8elei kai ti tou tairiazei na kanei sti zwi tou...sunexise etsi!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για τα σχόλια σας!